Az elmúlt 2 hónap eseményei tőmondatokban

Napok, sőt mit napok - hetek óta készülök mindenféle összefoglalót írni, úgyhogy egyszerűen belefogok és írom ami az eszembe jut.

Ugye december 20 -a óta itthon vagyok, vagyis nem dolgozom, ami nem jelenti azt, hogy ne lettem volna, vagy ne lennék állandóan tele programokkal :-) A naptáram fullra tele van írva teendőkkel, intéznivalókkal, bár az is igaz, hogy igyekszem mindent úgy intézni, hogy a Fiúnk születése után kb. 2 hónapig Sz-nek ne kelljen a normál dolgokon túl ( kaja bevásárlás és gyógyszertár ) semmi extra dolgot csinálnia. A miértekről majd írok később, bővebben.

A terhesség - várandósság alakulása

Orvosi szempontból minden a lehető legnagyobb rendben van. Sajátorvosunk szavaival élve : amennyire problémás volt maga az elején, annyira egyszerű és könnyű terhessége lett a végére és a várakozásaimon felül jól alakult minden. Most már csak a császár van hátra :-):-)

A 24. hetes cukorterhelés után a terhesgondozóból elküldtek a diabetológiára, ahol közölték, hogy a 7.68 nem rossz érték, de tekintve az IR - es múltat, el kell mennem diétás oktatásra és 1 hónap múlva meg kell ismételni a terhelést. Minden porcikám tiltakozott ez ellen, de sajnos Sajátdoki is ragaszkodott hozzá és támogatta ebben a diabetológiát.
Szerencsére az ismételt terhelés eredménye szuper lett és beigazolódott, hogy a terhesség előrehaladásával növekszik az inzulinérzékenység.
Éhgyomri vércukor : 4.91 mMol / L, 120 perces vércukor : 5.63 mMol / L. Bevallom őszintén, hogy a z első gondolatom az volt, amikor a saját cukormérőmmel megmértem a 120 percest és már láttam, hogy tuti jó lesz az eredmény : hogy mindenki bekaphatja :-):-):-) Diadalittasan hívtam fel a Sajátorvosunkat és azóta a diabetológia felé sem nézek.
Persze 6 héttel a szülés után természetesen fogok csináltatni magánban 3 pontos cukor és inzulinmérést, hogy lássam, hogy hogyan is működik a szervezetem. Valamint sürgősen vissza kell majd térnem a sokkal szigorúbb diétára ( kb. 2 hét múlva ), mert amióta nincs Meforál és közeledik a várandósság vége, egyre inkább kívánom az édességet ( csoki, fagyi, jégkrém, fánk, péksütik, lekvár, sajtos bagett és társai ), amiket meg is engedek mostanában magamnak :-(:-( A dolog érdekessége, hogy nem rossz a cukrom továbbra sem és a súlyom sem szállt el azóta sem. De azt gondolom, hogy ennyi belefér, illetve igyekszem meggyőzni magam, hogy nem csinálok rosszat ( de jaj, néha olyan felelőtlennek érzem magam ). A legfőbb érvem az, hogy akkor estem teherbe teljesen véletlenül, amikor a leginkább bűnöztem és nem törődtem semmivel. De már tényleg csak 3 hét van hátra :-):-):-)

Vérnyomás - nefrológia

Továbbra is szigorú ellenőrzés alatt vagyok, minden 3 hétben kontroll, amire vinnem kell a 24 órás vizeletvizsgálat - összfehérje ürítés eredményét. Bár most már legutóbb 2 hét volt a 2 vizsgálat között. Jövő hét hétfőn megyek utoljára, utána már nem kell mennem a szülésig.
Pár héttel ezelőtt a nefrológus orvos rákérdezett a táplálkozásomra, konkrétan arra, hogy mennyi fehérjét eszem. Mondtam, hogy nagyon sokat, hiszen a cukros diéta miatt, nagy hányada az étkezésnek fehérjeforrás. Ekkor arra kért, hogy a következő vizsgálatig tartsak fehérjediétát, amit Sajátdoktorom úgy finomított, hogy vegyek vissza a fehérjefogyasztásból, de nagyon figyeljek, mert a Gyereknek KELL a fehérje !!!!! Így azt csináltam, hogy mindig tudtam, hogy melyik nap a pisinapom és az előtte lévő 3-4 nap már nem ettem joghurtot, túrót, tejfölt és a húst is próbáltam kerülni. És láss Csodát !!!!!!! Drasztikusan javultak az értékeim!!!!! Persze még így is határérték felett van mindíg, de nem olyan mértékben, mint az első pár mérésnél. Tehát itt is bebizonyosodott, hogy mennyit számít az étkezés.
Emellett természetesen folyamatosan szedem a 3x2 Dopegyt-et és naponta háromszor mérem a vérnyomásomat. Szerencsére az értékek nagyon jól stabilizálódtak, így emiatt legalább nem kell aggódnom.

A súlygyarapodásom
Ma reggel 6,5 kilóval voltam nehezebb, mint az első mérlegelésnél.

2 megjegyzés:

Heniiii 2014. március 22. 1:54  

Milyen tökéletes minden! :) Úristen, már csak 3 hét...

Popi 2014. március 22. 19:56  

Már tényleg nincs sok :)

Megjegyzés küldése

Magamról

Saját fotó
Ha megvan a Cél, az Út is meglesz hozzá. Amint megértetted, hogy a kudarc mindössze egy kitérő, már a siker útján vagy.

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.