Nefrológia

Keddre kaptam időpontot, úgy, hogy hétfőn telefonáltam. A kismamaság és a magas vérnyomás nem egy jó kombó, így azonnal látni akartak.

Átlagéletkor 65 felett, na meg persze én. Főorvos jó fej volt, felvette az adataimat és a gyógyszereimet, meghallgatta az anamnézist, majd közölte, hogy inkább nem méri meg a vérnyomásomat, mert látja, hogy ideges vagyok. Le kellett vennem a cipőmet és mind a két lábamat megvizsgálta, valószínű, hogy azt ellenőrizte, hogy nincs-e ödémám és nem vizesedem.

A 3x3 Dopegytet sokallotta és azonnal visszavette 3x2 adagra. Naponta háromszor kell mérnem a vérnyomást NYUGODT körülmények között. Az első mérést reggel 9 előtt, a másodikat napközben és a harmadikat pedig este 9 előtt kell megtenni.

Amennyiben nem megy a 140/90 határérték felé, akkor 2 hét múlva kontroll, meg is kaptam az időpontot november 19-re. Erre az időpontra prezentálnom kell egy 24 órás vizeletgyűjtési leletet is. Ez úgy néz ki, hogy jövő hét vasárnap reggel az első pisilést megejthetem a mosdóban, aztán pedig egész nap és másnap reggel egy 5 literes üvegbe kell pisilnem majd összerázni, ebből mintát venni és azt leadni a laborban hétfő reggel. Keddre kész lesz az elemzés, mert sürgősségivel kérték, hogy kedden be tudjam mutatni.

Amennyiben többször is a megengedett érték felé menne a vérnyomás, akkor pedig soron kívül, időpont kérése nélkül azonnal vissza kell mennem.

És akkor az eddigi eredményeim ( kedd estétől mérem ). Reggel - este gyógyszer mellett általában 130/90 körül van, bár ma este 125/89 volt.
Ami aggaszt az a napközbeni érték. Az sajnos tegnap és ma is magas volt, mindkétszer a megengedett felett. Ma 148/98. Éreztem is, hogy magasabb, mert fájt a fejem egy kicsit, éreztem a szemem is és ki is voltam pirosodva.

Úgy döntöttem, hogy várok a héten és kíváncsi vagyok hogyan alakulnak az értékek a hétvégén itthon, nyugodt körülmények között. Ha itthon nem lesz baj és jók lesznek az eredmények és hétfőn megint csak a munkában lesz magasabb, akkor kedd reggel azonnal visszamegyek.
Ha a hétvége is azt mutatja, hogy napközben itthon is magasabb, akkor pedig már hétfőn visszamegyek.
A főorvos azt mondta, hogyha magasabb lesz, akkor valami kálciumos izével fogják lecserélni valamelyik adag gyógyszert.
Szóval várok és mérek és remélem, hogy nem lesz baj.

Est javaslatára új rendet vezettem be a gyógyszerszedési protokollomban, reggel 6-kor, délután 2-kor és este 10-kor veszem be a Meforált és a Dopegytet is, mivel ezeket háromszor kell szednem naponta és biztosan nem elhanyagolható, hogy folyamatos legyen az ellátás, mert így jobban kifejtik a hatásukat.

Mindent megteszek csak a baba rendben legyen.



3 megjegyzés:

Heniiii 2013. november 8. 7:17  

Remélem, be tudják neked állítani kisebb értékekre kevesebb gyógyszerrel is drága Heni, jófejnek tűnik a doki! Bár ennyire nem mélyedtem el a témában, és lehet, hülyeséget kérdezek, de dopegyt egy béta blokkoló kombóval kismamáknak nem lehet vagy az neked nem használna? Ölellek!

Estsanatlehi 2013. november 8. 8:24  

Ne aggódj, a lecserélős megoldás sem tűnik vészesnek, ha esetleg a mostani nem működne... mégsem inzulin, és az orvos sem akkora majom, mint nálunk a diabetológián volt a doktornő...
Az a nyugodt körülmények között mérj, mekkora vicc már ebben a kontextusban - még nekem is (akinek ritkán megy száz fölé a vérnyomásom) volt már 120 csak attól, hogy orvos mérte, nem mi otthon...

Popi 2013. november 9. 9:02  

Remélem sikerül beállítani +++

Megjegyzés küldése

Magamról

Saját fotó
Ha megvan a Cél, az Út is meglesz hozzá. Amint megértetted, hogy a kudarc mindössze egy kitérő, már a siker útján vagy.

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.