Orvosok - terhesgondozás - ijesztgetés - AFP

Sajátorvosnál 15w4d napnál voltunk. Megvizsgált, minden rendben, méhszáj teljesen zárt, a gyerekkel  minden rendben, erős szívhang.

 De! 99%, de majd a 18. heti UH is meg fogja erősíteni szerinte, hogy mélyen tapadó, mellső fali a méhlepényem, ami ugye nem veszélytelen, mert elmondása szerint nagyon közel van a belső szerveimhez. Ez a terhesség előrehaladtával persze valószínű változni fog, hiszen ahogy nő a baba, úgy fog a méhlepény helyzete is változni. Mindenesetre a mostani tiltások a 24. hétig állnak fenn :

- NO hajolgatás ( vagyis a lehető legminimálisabb )
- NO emelés, cipekedés
- NO szex
- NO kerékpározás ( nem mintha eddig csináltam volna )
- NO forró fürdés ( ez eddig is alap volt )
- NO sport, kivéve séta

Mi eddig is nyuszik voltunk, szinte mindezt betartottuk a pozitív teszt óta, vagy legalábbis szuperszenzitív módon vigyáztam - vigyáztunk, de olyan rossz ezt hallani, hogy ez most kötelező !!!

Beirta a kiskönyvembe, hogy a terhesgondozóban adjanak beutalót a nefrológiára a vérnyomás miatt. Kicsit problémázott a Meforálon, hogy mennyire lesz mérvadó majd a terheléses cukor a Meforál szedése mellett. Úgy vettem észre, hogy mindenképp erőltetné majd a diabetológiára járást is.

Ha már témánál voltunk, rákérdeztem a szülésre. Persze magamtól is tudom, hogy nagy valószínűséggel császár lesz, de azért kíváncsi voltam, hogy ő mit fog mondani. A válasza kicsit meglepett : elméletileg a vérnyomás miatt szülhetnék, elméletileg az IR miatt szülhetnék. Ami miatt nem ajánlott, az a korom, vagyis a késői első terhesség. Ezen kívül az előéletünket ismerve,  a mi életünkben ez a baba szerinte is egy Csoda, egy Luxus, valószínű, hogy ő lesz a egyetlen, így semmilyen kockázatot nem akar vállalni, a lehető legbiztonságosabb utat akarja választani, semmiyen kaland nem fér ebbe bele. Szóval császár. Nem programozott, hanem spontán induló, de császár.

Napokkal később is foglalkoztatott ez a beszélgetés. Teljesen más, ha azok a dolgok kimondásra kerülnek, amiket én is tudok magamról, magamban. Én is tudom, hogy hány éves vagyok, én is tudom, hogy mennyire kell vigyáznom, én is tudom, hogy mennyire szerencsés vagyok, hogy ilyen jól viselem a várandósságot, én is tudom, hogy akár már a kórházban is dekkolhatnék, én is tudom, hogy kicsit abszurd a vágy, hogy ennek a kisfiúnak testvére szülessen, de amikor ez nemcsak gondolat, hanem kimondásra is kerül, hát nem kellemes.

Aztán elmentem a 16. hetes AFP vizsgálatra, aminek nem különösebben aggódtam az eredményén.

Megfigyeltem, hogy akinek CVS-e volt, kivétel nélkül jó lett az AFP-je is. Szerencsére az enyém is.

Eredmények  :
AFP : 35.00 ng/ ml
MoM index : 0.96
Éhgyomri cukor : 4.93 mmol / L.

16w5d  napon voltam a terhesgondozóban. A terhesgondozós orvosnak nagyon rossz napja volt, ezt pedig a kismamákon vezette le. Többek között rajtam is. Az AFP eredményemre rá sem nézett, csak miután külön megkértem rá, közölte, hogy tökéletes, jobban foglalkoztatta a 3x3 Dopegyt és a magas vérnyomás kérdésköre. Ki írta fel, mikor volt kivizsgálva, hol vannak a belgyógyászati leleteim, és egyébként is be van gyulladva a pajzsmirigyem, hogy szedem az L - thyroxint ?!?! És még Meforált is merek szedni és nem mérem a vérnyomásomat?!?! Micsoda felelőtlen kismama vagyok én, nem értem és nem bírom felfogni, hogy a terhességi toxémiába bele lehet halni???????!!!!!!!

Nyugodtan és higgadtan közöltem vele, hogy ez egy kivizsgált, öröklött betegség, de engem annyira frusztrál, hogy ha meglátom a vérnyomásmérőt már ezer a vérnyomásom és higgye el, hogy érezném ha bármi baj lenne. De megígértem, hogy a jövő héttől mérni fogom a vérnyomást és a cukrot is. Egyszerűen nem értem, hogy miért kell ezt csinálni. Miért kell értelmesnek, felelősségteljesnek látszó kismamákat ijeszgetni? Eddig tök nyugodt voltam, biztos voltam magamban, most nem tudom tagadni, hogy azon túl, hogy folyamatosan azt mondogatom magamban, hogy az a fontos, hogy a baba jól van, én jól vagyok, nem lesz semmi baj és ne foglalkozzak az orvosi ijeszgetéssel, mégis bennem van valahol annak a csírája, hogyha nem vigyázok, akkor bármikor bármi történhet.

1 megjegyzés:

Heniiii 2013. november 3. 18:19  

lehet, hogy nemrég volt egy páciense, aki felelőtlen volt, és az a hangulat vezérelte a dokit, ill. minimalizálni akarja a saját felelősségének a rizikóit azzal, hogy ijesztget. szépen kontrollálod majd magad, és megnyugszik :)

Megjegyzés küldése

Magamról

Saját fotó
Ha megvan a Cél, az Út is meglesz hozzá. Amint megértetted, hogy a kudarc mindössze egy kitérő, már a siker útján vagy.

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.