IR

Első konzim Tüű-nél meg a régi helyükön volt. Addigra már tudtam ezt-azt az IR-ről, de nem voltam profi az eredmények értelmezésében. Összességében az első találkozáskor elégedett voltam vele. Nézettem TSH-t és FT3 valamint FT4-et is.

Akkor az IR-em első kezdő értékei :

Glucose terhelés 0 perc     5.07 mmol/l   3.30 - 5.50
Glucose terhelés 60 perc   6.83 mmol/l
Glucose terhelés 120perc  5.46 mmol/l    3.30 - 7.80

Insulin terh 0 perc      11.54 mIU/l   2.60 - 24.90
Insulin terh 60 perc    73.37 mIU/l
Insulin terh 120 perc  63.94 mIU/l

Közölte velem, hogy súlyos inzulinrezisztenciám van. Hurrá :-):-) Valószínű ezért nem tudok teherbeesni, vagy ha esetleg teherbe is esem, nem tud megtapadni az embrió. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy csak túlsúlyom van és nem vagyok PCO-s, a ciklusom is rendezett, normál 28-29 napos. Persze a ciklus eleji pár nap barnázás egyértelműen az IR jele, ami javulni fog, el is fog múlni az életmódváltás és a gyógyszer hatására. Elmagyarázta, hogy a kezdő értéknek 10 alatt kell lennie, illetve 5-höz kell közeliteni es a 120 perces akkor ideális, ha nem haladja meg a kezdő érték ötszörösét, ideális esetben pedig 25 alatt van.

Hát ehhez képest az én értékeim!!!! Nagyon érthetően elmondta, hogy ezekkel az értékekkel gyakorlatilag egész nap csúcsra járatom a hasnyálmirigyemet és az inzulin felszívódási nehézség kihat az egész hormonrendszerre, alacsony progeszteronszintet generál, nem tud megtapadni a baba.

Megoldás : 160 grammos szénhidrát diéta, napi ötszöri étkezés és 500 mg Meforal tabletta szedése napi háromszor, valamint a mozgás. 

Előzőleg már nézettem TSH-t, ahol általában 2 körüli értékeim voltak, azt már tudtam, hogy a babásodáshoz 2 alatt kellene lennie, de közelebb az 1-hez. De most itt is nagyon gáz értékek lettek.

TSH 4.610 mIU/l * 0.270 - 4.200
fT4 16.76 pmol/l 12.00 - 22.00
fT3 5.99 pmol/l 3.95 - 6.80

Vittem az előző leleteimet is és azokat megnézve úgy döntött, hogy az sem jó, hogy ingadozik a TSH érték ( az ft-k jok voltak ) felirt napi 1 szem L-Thyroxint és kérte, hogy nézessek ANTI-TPO-t is. ( Később elmentem pajzsmirigyambulanciára ahol csináltak Uh-ot és nézték ezt az értéket is, szerencsére minden rendben volt ).

Egyébként biztatott, hogy vannak, akik gyógyszerszedés mellett nagyon hamar teherbeesnek és reméli én is ezek közé fogok tartozni. A gyógyszert a terhesség 12 hetééig kell szedni és addigra le kell építeni valamint kicsit gyakrabban lesz szükség TSH szint ellenőrzésre.
Egyébiránt 3 hónap múlva kontroll.

Megnyugodva jöttem el tőle, hogy én mindent beveszek, én mindent betartok, életmódot váltok és hipp-hopp majd babát fogok várni. Már másnaptól elkezdtem mindent. Nem volt könnyű az elején, de nagyon elszánt voltam, aminek hamar eredménye lett, fogytam 12 kilót és sokkal jobban éreztem magam. Szerencsés voltam, mert nekem a Meforal egy csodaszernek bizonyult, nem voltam tőle rosszul, nagyon jól tudtam tartani a diétát, mert soha nem voltam éhes, szinte erőltetnem kellett az evést. Annyi mellékhatása volt csak, hogy néha émelyegtem a szagoktól, de arra mindig azt mondtam, hogy gyakorlok a kismamasagra :-):-):-):-)
A ciklusom is jobb lett, igaz a barnázás továbbra is megmaradt, de lerövidült kb. 2 napra.

Továbbra is elég türelmesek voltunk, nem "görcsöltünk " ( egyébként ez a top 10 "kedvenc" szavaim között van )  rá a témára, abban a hitben voltam, hogy megtaláltuk a megoldást, a bölcsek kövét és minden rendben lesz.

Folyt köv.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Magamról

Saját fotó
Ha megvan a Cél, az Út is meglesz hozzá. Amint megértetted, hogy a kudarc mindössze egy kitérő, már a siker útján vagy.

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.