IR diéta a mindennapjaimban

Mivel bő 4 éve tudom, hogy IR-es vagyok, ezért a mostani időszakban sem jelent nehézséget a diéta tartása. De gondoltam írok egy kis összefoglalót, mert bár még a 24. heti cukorterhelés távolinak tűnik, azért arra is fel kell készülnöm, hogy onnantól még szigorúbb szabályok vonatkoznak majd rám, a terhelés függvényében.
Egyelőre ezen nem stresszelek egyáltalán, hiszen megbeszéltük a dokival, hogy addig simán szedem a Meforált, jól viselkedem, aztán majd a terhelés eredménye edönti a továbbiakat.

Amikor 2009-ben megtudtam, hogy az IR miatt nem tudok lefogyni és ez is relatív akadálya lehet annak, hogy nem esem teherbe, valamilyen szinten nagyon örültem és fel is lélegeztem. Kaptam egy kapaszkodót, a 160 gr-os szénhidrát diétát és az "ördögtől való " Meforált.

Mondanom sem kell, hogy nagyon lelkes voltam, szerencsére kisebb hasmenésekkel, meg szagundorral és ételek nem kívánásával megúsztam a gyógyszer felépítését. Emellett spártai szigorúsággal tartottam a diétát, ebédre Norbi kaját rendeltem és minden a Nagykönyv szerint működött nálam.
Gyönyörűen elkezdtem fogyni, ami hatalmas sikerélményt adott, a 8. hónapra szinte teljesen eltűnt a mensi előtti pecsételésem. De teherbe esni nem sikerült.

Az első komolyabb ellenőrző konzin már javultak az értékeim, de még nem kellő mértékben, ezért a doki megemelte a gyógyszeradagom 3*500-ról 3*850-re.

Telt-múlt az idő én még mindig tartottam a diétát, de már nem olyan lelkesen, hiszen nem estem teherbe, a súlycsökkenésem is megállt, egyszerűen nem tudtam letornázni 68 kilo alá Eddigre már a szagát is utáltam  a Norbi kajának, a telejskiőrlésű dolgoktól a hideg is kirázott, mertem pirítóst enni reggelire, pedig nem szabad, sőt néha még tejet is ittam reggel !!! Ó én bűnös lélek :-):-) Nem utasítottam vissza egy szelet sütit ha megkínáltak, simán ettem szőlőt és dinnyét, a fagyizásról nem is beszélve. Ha megkívántam a krumplit, akkor ettem, szóval azért elkurvultam rendesen. Mindig azt mondtam, hogyha a szívemre teszem a kezem, akkor olyan 75- 80%-ban tartottam a diétát. Persze a gyógyszert soha nem hagytam abba.
A teherbeesésem előtt pedig annyira le voltam amortizálva mindenhogy, hogy konkrétan egyáltalán nem fogalkoztam az IR-rel azon túl, hogy a gyógyszert bevettem.

Viszont gyökeres pálfordulás lett az étkezésemben, amint megláttam a második csíkot. Azonnali hatállyal és szigorúan visszaálltam a 100 % diétára és próbálom tartani a 160 gr. szénhidrátot ( néha nagyon nehéz és tudom, hogy kevesebbet eszem )  valamint visszatértem a mindennapi mérlegelésre.

Ennek következtében már az elején fogytam több mint 3 kg-ot és azóta is úgy látom, hogy folyamatosan egyre vékonyabb vagyok összességében és csak a hasam indult növekedésnek :-):-):-) Bárki megkövezhet, de én ennek nagyon örülök.
Mivel nem indultam kicsi súllyal és más problémáim is vannak ( legfőképp a magas vérnyomás )  ezért tudom, hogy hülyén hangzik, de arra kértem a Kicsikémet, hogy legyen olyan jó hozzám és használja fel a tartalékaimat :-):-):-)

Na és akkor mielőtt valaki azt hinné, hogy koplalok és éheztetem a gyerekemet, íme néhány példa, hogy miket eszem és milyen szénhidrátelosztás van nekem előírva :

Reggeli : 30 gr. lassú felszívódású szénhidrát 6:30

Mindennap iszom reggel egy rendes főzött kávét édesítővel és 2 kiskanál tejporral. Ez az alapcsomagom.
Aztán 1 Kornspitz, vagy 1 szelet magvas Lipóti kenyér, vagy más teljeskiőrlésű buci vagy zsemle ( Lidl-ben jókat lehet kapni ), vajjal, vagy sajtkrémmel, vagy vajkrémmel és rengeteg zöldséggel ( paradicsom - uborka - paprika ). Sokat csinálok padlizsánkrémet, avokádókrémet, körözöttet, tejfölös túrót, tonhalas krémet
Felvágottat, szalámit szinte nem eszem, nagyon ritkán jó minőségű sonkát vagy kolbászt, illetve virslit, vagy krinolint.
Tojást is csak reggel eszem.

Tízórai : 25 gr lassú és gyors felszívódású szénhidrát vegyesen  10:00

Régebben ízesített joghurtot ettem, a szénhidrátmennyiségre helyeztem a hangsúlyt, nem pedig arra, hogy még diétás is legyen. Hába na, én szeretem a finom dolgokat :-)
Mióta terhes vagyok, nem nagyon kívánom az édeset, annál inkább a savanyút, ezért áttértem a natúr kefírre 3-4 szem Korpovit keksszel.

Ebéd : 50 gr lassú és gyors felszívódású szénhidrát vegyesen 12:00

Mivel még dolgozom, ezért rendelem az ebédet. Sok ebédszállítót megnéztem és ahonnan szívem szerint rendelnék ( www.endietam.hu ) onnan nem tudok, mert ők nem szállítanak ide.

Ezért most innen rendelek : www.e-food.hu. Azért szeretem, mert finomak az ételeik ( kicsit sóztlan, de ez nekem pont jó, mert nagyon kevés sót használok a vérnyomás miatt ) és fel van tüntetve a szénhidráttartalom, valamint vannak kisadagjaik.
Mivel nem tudok egyszerre sokat enni, nekem nagyon bejönnek ezek a kisadagok. Persze ez sokszor nem teszi ki az 50 gr. szénhidrátot, de eszek a cég menzáján hozzá valamilyen gezemice levest és úgy üti a lécet.

Uzsonna : 25 gr. gyors felszívódású szénhidrát 15:30

Ilyenkor eszem gyümölcsöt. Nem válogatok, ha szőlőt kívánok, akkor eszem egy pár szemet.

Vacsora : 30 gr. lassú felszívódású szénhidrát 18:00 -18:30

A reggeli különböző variációi :-):-) Ilyenkor szoktam néha tejet inni, ha nagyon megkvánom, de ez ritka.
Ezen kívül mindig van nálam pár szem dió, mandula, Korpovit keksz, illetve a Lidl-ben lehet kapni egy olyan keveréket amiben van törökmogyoró, kesudió, mandula, sima mogyoró meg mazsola.

Bárki bármit is hisz, teljesen változatos ez az étrend és nagyon hamar hozzá lehet szokni. Igazából ha belegondolunk akkor a gyerekeket is így szoktatjuk a rendes étkezésekhez, hiszen mindannyiunknak szüksége van a napi ötszöri étkezésre. Néha kicsit sok, de könnyű betartani :-):-)
Ja és mielőtt még szentként tüntetem fel magam, néha szoktam egy kis pizzát is enni, vagy csinálok diétás sütiket, vagy a legnagyobb tiltott gyümölcsöt is eszem, mert egyszerűen kívánom : a banánt. Egyrészt mert tele van olyan vitaminnal, mint pl. a K vitamin, amit nem nagyon tudok máshonnan bevinni, másrészt meg olyan nagyon kíííííváááánom :-):-) Na jó ,1 héten 1 banánt :-)

A mostanában néha jelentkező vécézési nehézségre pedig megtaláltam a megoldást. Este innom kell egy kis 100%-os narancslevet, vagy almalevet és reggelre minden rendben lesz :-) 

Szóval vannak kilengések, de azért kemény vagyok :-):-)

4 megjegyzés:

Estsanatlehi 2013. szeptember 26. 15:39  

Hát majdnem ugyanúgy állunk egy csomó mindenben... Én is nagyon örültem a végre-diagnózisnak, nekem is csodaszer volt a Meforál, és a diétával kombinálva csomót fogytam tőle, nekem is voltak depressziós periódusaim, amikor csak a gyógyszert szedtem, és az étkezésre csak olyan 70%-ban figyeltem, és én is ennek ellenére estem teherbe (nem vagyok rá büszke, de Kissmalacz elvesztése után heteken át vigasz-kajálásként szinte minden nap lecsúszott egy-egy szelet marlenka torta). Én is fogyok amióta babás vagyok, épp ezért a terheléses eredményig nem is tartottam magam annyira a szabályokhoz: olyan 200g CH körülre felvittem a napi adagomat, mert aggódtam, hogy nem adok tovább elég táplálékot.
Most nagyon koncentrálok, hogy a lassú-gyors felszívódású arányok is jók legyenek, és azzal küszködök, hogy egyáltalán meglegyen az előírt 150CH - legtöbbször 130-140 körül mozgok azért inkább, de az alá semmiképpen sem megyek, hogy nehogy az éhezéstől felszabaduljon olyasmi, amivel ártok; bár nekem ez egyáltalán nem éhezés, folyamatosan ennyire jóllakott kb. soha életemben nem voltam.
Te nagyon ügyes vagy ehhez képest, és köszi, hogy ilyen részletesen leírtad, inspirálódok belőle (meg legalább tudom, hogy honnan érdemes rendelni).

Heniiii 2013. szeptember 26. 18:05  

Heni, Est, Ti vagytok a példaképeim most nagyon is aktuálisan! :) Köszi Heni, hogy így leírtad, ez most nagyon hasznos!

Csigusz 2013. szeptember 27. 23:50  

Heni! En rakerdeaztem a bananra, mert en is imadom es azt lehet enni, amin meg nincsenek barna foltok :-) Nekem ez pont jo, en azt szeretem ha meg -a ferjem szerint- szobanoveny ize van :-)

Csigusz 2013. szeptember 27. 23:51  

Heni! En rakerdeaztem a bananra, mert en is imadom es azt lehet enni, amin meg nincsenek barna foltok :-) Nekem ez pont jo, en azt szeretem ha meg -a ferjem szerint- szobanoveny ize van :-)

Megjegyzés küldése

Magamról

Saját fotó
Ha megvan a Cél, az Út is meglesz hozzá. Amint megértetted, hogy a kudarc mindössze egy kitérő, már a siker útján vagy.

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.