Terhesgondozó 2013.09.13.

Pénteken délre volt időpontom, nem is volt előttem csak 1 kismama, úgyhogy simán be is tudtam menni.

Most is bebizonyosodott, hogy milyen jó, hogy be van írva a kiskönyvembe, hogy ki az orvosom, mert teljesen másképp beszélnek itt az emberrel, ha látják, hogy van fogadott orvosa.

Első reakció : 41 éves ??? Első gyerek?
Miután ecseteltem a hosszú próbálkozásokat és lombikokat, jött még az orvosoktól is idegesítő kérdés :
Tudja, hogy mi a legjobb ellenszere a lombiknak? Az, hogy elengedik és nem görcsölnek rajta tovább, nagyon sok spontán terhességet láttam én már itt lombikok után.

Azért nem bírtam ki és rávágtam, hogy nagyon könnyű ezt mondani 1-2 gyerekkel a tarsolyban és nem olyan könnyű elengedni azt, amit a világon a legjobban szeretnénk. Egyébiránt kedvesen mosolyogtam.

Kiadták az első laborokra a beutalókat, szintén megírta a genetikai UH-ra is a beutalót ( 09.30 ) és a 16. heti vérvételekre is kaptam papírokat. 

Aztán kezdte a genetikai vizsgálatokat. Szokásos körök : korom miatt és az előzmények miatt feltétlenül ajánlott az amniocentézis. Mire én : CVS lesz. Válasz : nagyon jó. De tudja van egy új genetikai vizsgálat a Prenatest, amit vérből csinálnak és ezzel ki lehet váltani a szúrásokat. Mert ha meglenne rá a keret, akkor ő azt javasolná. 
Mondom neki, ennyi lombik után ugyan honnan lenne 290ezer csak erre a vizsgálatra? 
Aztán még ecsetelte a korom miatti nagyobb esélyeket a fejlődési rendellenességekre, mintha magamtól nem tudnám. 

Majd előjött a következővel : mivel jön az őszi és téli időszak, kötelességünk tájékoztatni a kismamákat a szakmai kollégiumunk véleményéről, miszerint ajánlott az influenza elleni védőoltás. De ezt olyan hangon és arckifejezéssel mondta, hogy teljesen nyilvánvaló volt, hogy eszembe ne jusson beoltatni magam :-) 
Aztán még rá is kérdezett : átment az üzenet, amit akarok mondani ? Bólintottam, hogy igen. 
Egyébként sem oltatnám be magam influenza ellen még akkor sem, ha mindenki javasolá, úgyhogy legalább nem zavart össze ebben a kérdésben.  

Aztán pedig tényleg őszintén gratulált és mondta, hogy ne aggódjak, minden rendben lesz, ne idegeskedjek. 

Utána még vagy 20 percet töltöttem a betegfelvételen a vérvételi időpontok totózásával és lefoglalásával.     

1 megjegyzés:

Heniiii 2013. szeptember 18. 18:09  

imádom én is, ha jönnek a görcsölős közhelyekkel, de hogy orvos is csinál ilyet! :-O

én is az influenzaoltás ellen vagyok, még jó, hogy nem erőltette, ha te is.

Megjegyzés küldése

Magamról

Saját fotó
Ha megvan a Cél, az Út is meglesz hozzá. Amint megértetted, hogy a kudarc mindössze egy kitérő, már a siker útján vagy.

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.