Eucreas vs. Meforal

avagy a diéta és a torna hatása a súlyomra

Az úgy volt, hogy amikor kiderült  a súlyos inzulinrezisztenciám, akkor Tüű doki Meforalt írt fel, 500 mg adagban. El is kezdtem szedni, de amikor kontrollra kellett mennem, még nem tudtam beszámolni olyan nagy eredményekről. A fogyás nagyon nehezen indult meg, hiába tartottam a 160 grammos diétát és a menszesz előtti minimum 3 nap barnázás sem múlt el. Így aztán felírta a 850 mg-os változatot, amit aztán jó sokáig szedtem. Nálam nem okozott durva tüneteket, viszonylag hamar hozzászoktam, bár azért az émelygés nagyon hamar a "barátom lett", illetve az étel látványára és gondolatára is nagyon sokáig ezt éreztem : BLOOOOÁÁÁÁ - szinte mindig. A furcsa az az volt, hogy amikor leültem az asztalhoz, teljesen jóízűen megettem mindent :-):-):-):-)

Persze azért volt egy elég szép túlsúlyom, tehát nekem nagyon sokat segített ez a gyógyszer, tulajdonképpen én csodaszernek is neveztem, mert előtte bármit csináltam, koplalhattam, méregteleníthettem, tornázhattam én napestig, meg sem mozdult a súlyom. Az Uram azt mondta, hogy biztos eszem éjszaka vagy titokban, mert az nem létezik, hogy semmit nem fogyok. De aztán jött a Meforal és lefogytam 15 kilót különösebb erőfeszítések nélkül. Még csak meg sem kellett erőltetnem magam, csak úgy kb. 80%-ban tartani a diétát. A sport sem volt túl rendszeres, inkább fellángolásszerű.

Vártam a csodálatos mellékhatást, vagyis a teherbeesést, mert annyian estek teherbe már a szedés elkezdésétől számított 1-6 hónapban. Hát én nem ezek közé tartozom, amint a mellékelt ábra mutatja. Az első lombikot és az első Fagyikat is Meforallal csináltam, nem lett eredménye. Viszont a ciklusomat tökéletesen rendbetette, kb. a szedéstől számított 9-10 hónaptól folyamatosan megszűnt a barnázás és maradt a szabályos 28-29 napos ciklus.

A második lombiknál is még Meforalt szedtem, ahol ugye lett pozitív teszt meg HCG, de sajnos nem maradt. Ezután elmentem egy terheléses kontrollra, ahol teljesen jók lettek az eredményeim, ezért Tüű gyógyszert váltott, megkaptam az új generációs EUCREAS-t. Teljesen el volt szállva ettől a gyógyszertől, hogy majd milyen jó lesz, mert ez nagyon jó hatásfokkal dolgozik IVF, meg Fagyasztott embriós beültetésnél. Így a második Fagyibabás beültetésem már Eucreas-al volt. El sem indult semmi.
De én rendületlenül szedtem tovább, de a diétától már kezdtem besokallni, nagyon sokat bűnöztem, meg lelkileg is nehezen fogadtam el azt, hogy nekem állandóan figyelnem kell, meg diétázni, aztán minden nap 90 kilós hormonproblémás nők esnek teherbe pikk-pakk. 

Ezután feltűnt a DHEA a porondon, ami ugye alapból egy növekedési hormonféle, viszont nekem, aki már egy csomó mindent kipróbált, újabb mentőövet jelentett. El is kezdtem szedni. A spontán babánkat nagy részben a DHEA-nak tulajdonítom, illetve annak, hogy abban az időben a második Fagyis kudarc után hallani sem akartam újabb lombikról, meg semmiről sem. Azt mondtam, hogy lesz, ahogy lesz, egyelőre ennyi telt tőlem, elfáradtam, pihenni akarok.

A DHEA-t kb. 4 hónapig szedtem, nem is lehet tovább, mert szünetet kell tartani. Egyetlen mellékhatása volt, mégpedig, hogy újra kezdtem kigömbölyödni, amit az Eucreas már nem tudott ellensúlyozni. Jó persze a diéta sem ment túl jól.

Mire megint megérett bennem a döntés, jogy újból belevágjunk ( az Uram már kb. 2-3 hónappal azelőtt győzködött, hogy menjünk ) a súlyom egy iciripicikét megszaladt :-):-) Ebben az időben kezdtelek Benneteket olvasni és Rita kitartása, önfegyelme a diétában és a mozgásban óriási tükröt tartott elém. Mélyen magamba néztem és ismét nagy elhatározást tettem. Ezúton is köszi Rita :-):-):-)

Az elhatározás a következő volt : a 3. lombikba csak úgy kezdünk bele, ha visszatérek a brutál szigorú 160 grammos diétához és mozogni fogok minimum 4 alkalommal egy héten. Ezért kaptam a szobakerékpárt is :-):-) A diétát elkezdtem február 1-jén, immár a 6. hete folyamatosan tartom. Elkezdtem a tornát is, hetente kétszer járok alakfomáló tornára ( ma is megyek ) és kétszer tekerek. De a tornát felemelem a jövő héttől heti háromra.

Na és most ugrik a majom a vízbe !!!!! Február 1-je óta egészen a múlt hét közepééig kb. 1,5 azaz nyamvadt másfél kilót fogytam !!!!!!!!! Semmi többet. A múlt héten elszállt az agyam és úgy döntöttem leáldozott az Eucreas-nak. Találtam az irodában még egy kallódó levél Meforalt és minden fokozatosság nélkül áttértem. Hétfőn már ki is írattam a háziorvossal.
ÉÉÉÉÉÉÉÉSSSSS képzeljétek, múlt hét csütörtök óta újabb 1,5 kilót fogytam !!!!!!!!! Szóval üdvözöllek az életemben újra drága Meforal és viszlát Eucreas. Most már el tudom hinni, hogy a beültetésig tartó 8 hét alatt el tudom érni a célom és le tudok adni annyit, amennyit szeretnék :-):-):-)

Ja és ma elintéztem a laktózos vérvételt is, csak be kell mennem lilakupakos csőért a Laboratórium Kft-hez és a jövő héten ha a kórházban lecsapolnak, a többivel együtt levetetem még ezt a plusz cső vért is. Szóval most sállálálláláállállá :-):-) Tudom, hogy full negatív lesz az eredmény, de az ördög nem alszik.



9 megjegyzés:

Heniiii 2013. március 14. 6:46  

Szia Heni! a dokid miért lehetett elszállva az Eucreastól, miben lehet más, ha nem is volt hatékony? Meg fogod kérdezni? :)

Somogyi Andi 2013. március 14. 9:58  

Dr T. (MM) imád kísérletezni a betegein. Az eucreas egy nagyon új szer, inzulinrezisztenciára nem is vizsgálták, kettes típusú diabétesz kezelésénél bevált. A gyógyszer max. 5 éves lehet, szemben a több, mint 50 éves metforminnal. Az én diabetológusom kifejezetten ellene van inzulinrezisztencia esetén, ha valaki meg babatervező, akkor pláne. Emlékeim szerint a gyógyszer betegtájékoztatóján rajta van, hogy nem csökkenti, sőt némely esetben növelheti a túlsúlyt. teljesen más a hatásmechanizmusa, mint a májra ható metnek. nagyon szívesen olvasnám azokat a tanulmányokat, amik alapján T doki az eucreast hatásosnak találja az IVFben.
A metforminnal van terhességi tapasztalat is, külföldön terhességi diab ellen is használatos. Magyarországon nem, itt inzulinra állítják a beteget.
Heninek bevált a met, diéta és mozgás. Ezzel az inzulinos része a dolognak maximálisan helyre van téve, ezt az utat kell folytatni, és hallgatni Krizsa mesterre :-D

Heni44 2013. március 14. 11:30  

Szia Heni,

Megnéztem és itt a magyarázat. A Meforal az súlyosabb esetekben hat, olyanoknál akiknek az IR túlsúllyal is párosul. Az Eucreas pedig egy kombinált készítmény. Amikor ezt felírta nekem, akkor már jócskán lefogytam és ugye az ideális testsúly már önmagában fél siker egy terhességhez. Viszont most, hogy megint elszaladt velem a ló, ismét jobb nekem a Meforal, mert ezzel nagyon jól lehet súlyt veszíteni, természetesen a diéta és a mozgás mellett.

Ritának is azért írtak más típusú gyógyszereket, MerckX, meg a többit, mert neki nem kellett fogynia.

1. MILYEN TÍPUSÚ GYÓGYSZER A MEFORAL 850 MG FILMTABLETTA, ÉS MILYEN BETEGSÉGEK ESETÉN ALKALMAZHATÓ?
A Meforal 850 mg filmtabletta felnőttek és 10 év feletti gyermekek nem inzulin-függő diabetes mellitusának (2-es típusú cukorbetegségének) kezelésére szolgáló gyógyszer.
A Meforal 850 mg filmtabletta a túlságosan magas vércukorszint csökkentésére szolgáló gyógyszer cukorbetegeknél (2-es típusú diabetes mellitus), különösen túlsúlyos betegeknél, akiknél a diéta és a testmozgás önmagában nem eredményezte a vércukorszint megfelelő beállítását.

A készítmény hatóanyaga: metformin-hidroklorid.
850 mg metformin-hidroklorid-ot tartalmaz filmtablettánként (amely megfelel 662,9 mg metformin bázisnak)

1. MILYEN TÍPUSÚ GYÓGYSZER AZ EUCREAS ÉS MILYEN BETEGSÉGEK ESETÉN ALKALMAZHATÓ?
Az Eucreas hatóanyagai az "orális antidiabetikumoknak" (szájon át alkalmazandó cukorbetegség-elleni gyógyszereknek) nevezett gyógyszerek csoportjába tartoznak.
Az Eucreas a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő betegek kezelésére szolgál. A cukorbetegségnek ezt a fajtáját nem inzulin-függő cukorbetegségnek is nevezik.
A 2-es típusú cukorbetegség akkor alakul ki, ha a szervezet nem termel elég inzulint, vagy ha a szervezet által termelt inzulin nem úgy hat, ahogy kellene. Akkor is kialakulhat, ha a szervezet túl sok glukagont termel.
Mind az inzulint, mind a glukagont a hasnyálmirigy termeli. Az inzulin a vércukorszintet segít csökkenti, főként étkezéseket követően. A glukagon a cukor termelődését serkenti a májban, ami a vércukorszint emelkedését eredményezi.
Az Eucreas két hatóanyagot tartalmaz, ezeket vildagliptinnek és metforminnak nevezik. Mindkét vegyület segít a vércukorszintet beállítani. A vildagliptin hatóanyag úgy hat, hogy a hasnyálmirigyet több inzulin és kevesebb glukagon termelésére ösztönzi. A metformin hatóanyag úgy hat, hogy segíti a szervezet jobb inzulin-kihasználását.

A készítmény hatóanyaga
- 50 mg vildagliptin és 850 mg metformin-hidroklorid (ami 660 mg metforminnak felel meg) Eucreas 50 mg/850 mg filmtablettánként.

Heni44 2013. március 14. 11:32  

Szia Andi :-) Igen, teljesen igazad van, szóval ismét csak magam tudom ismételni, üdvözlöm a Metet az életemben újra :-):-)
Ma reggel már megint 20 dkg-val kevesebbet mutatott a mérleg:-):-) Halleluja

Somogyi Andi 2013. március 14. 11:41  

Heni, miért nem írogatsz a topikba is az nlc-n? Most, hogy van a blogod, legalább tudom, mi van Veled, eddig csak Tobe informált. Drukkolok Nektek!

Heni44 2013. március 14. 13:30  

Hat Andikám, akkor mikor dolgozom? :-):-):-) Ugye a másik topikban rendszeresen ott vagyok a Csajokkal a zártban, most már itt a blog is, de azért majd benézek és felkapom a fonalat :-):-):-)

Somogyi Andi 2013. március 14. 16:29  

Nincs nagy pörgés, Arcsinak ikrei vannak, Gina 2 gyerekkel beteg szegény (porckoronsérv), Szilvi tegnap szült (krizsás, donoros lombik), jelenleg Armarnak és emeának drukkolunk:-)

Heni44 2013. március 14. 20:24  

Mi van Armarral? Nagyon drukkolok neki:-):-) Ő meg az én egyik barátnőm jó ismerőse :-) Kicsi a világ :-):-)

Somogyi Andi 2013. március 14. 21:05  

Armar eltörte a lábát, sokáig gipszes volt, tolta a clexanet. Nemrég vették le a gipszet, volt Krizsás konzin, mindenféle vérvételen, a tsh-t kell beállítani nála, és ha az okés, akkor fagyasztott ET lesz. Emea amúgy a róberten lombikozik, és kazahsztánban van félig-meddig, de exkaálisként ő is szokott írni.

Megjegyzés küldése

Magamról

Saját fotó
Ha megvan a Cél, az Út is meglesz hozzá. Amint megértetted, hogy a kudarc mindössze egy kitérő, már a siker útján vagy.

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.