Laktóztolerancia

Ma megjött a laktóztolencia eredményem :

1. allél : T, 2. allél : C, fenotípus : LAKTÓZTOLERÁNS

Magyarázat :

A laktázgén C_13, 9kbT polimorfizmusának vizsgálata a lókusz egyik példányán T, a másikon         C alllélt, vagyis heterozygota állapotot mutatott ki. Az egyetlen T változat az emberek döntő többségében elegendő laktázaktivitást biztosít ahhoz, hogy az egyén képes legyen a tejcukrot megfelelően bontani. Tejcukor-érzékenység tehát a vizsgált személynél nagy valószínűséggel nem áll fenn. Heterozygota egyéneknél egyes esetekben idősebb korban romlik a laktóztolerancia, amely enyhe tüneteket is okozhat. ( Igen ritkán előfordulhat, hogy más genetikai elváltozás okoz tejcukor-érzékenységet, valamint nem zárható ki a laktózintolerancia másodlagos kialakulása sem valamely, a bélhámot érintő betegség kísérőjelenségeként )

Először egy kis riadalmat okozott nekem, mert csak a heterozigóta szóra fókuszáltam és azonnal beugrott Kretty. Persze írtam email-t Krizsának, mellékeltem a leletemet. Vele még nem tudtam beszélni, mert délután orvosi konzílium volt, így nem tudták adni. De amikor hívtam a recepciót, akkor azt mondta a csaj, hogy már odaadta neki és azt mondta, hogy minden rendben ezzel a lelettel.

Aztán persze visszakerestem Kretty blogjában, hogy ő egyértelműen laktózintoleráns, úgyhogy tényleg csak a heterozigóta szóig terjedt a figyelmem. Holott teljesen tisztán, fehéren és feketén oda van írva, hogy laktóztoleráns vagyok. Csak annyira nem szeretnék már hátráltató tényezőket, így remélem nem is lesznek.

A többi vizsgálat is alakul, a chlamydiám negatív lett, múlt hét csütörtökön levették a vért a nagylaborra és a hormonokra. Tegnapelőtt voltam a nőgyógyásznál, levett egy újabb baktériumtenyészetet ( ellenőrizendő a 21 szem antibiotikum hatását ), valamint megcsinálta a rákszűrést is. Eredmény valószínű jövő héten lesz. Ma telefonáltam a hormoneredmény miatt, egyelőre csak a TSH van kész, a többi a kb. 2 hét múlva!!!!!!!! mert akkor jön hozzá régens anyag!!!!!!!! Bezzeg ha magánban csináltattam volna, már a vérvétel másnapján kijött volna        email-ben az összes lelet. De mindegy, ezen már nem idegesítem fel magam.

Holnap délután pedig kardiológus. Remélem normális lesz és segítőkész és nyitott a lombik    témára :-):-):-) Így már lassan a végére érek az előirányzott vizsgálatoknak :-):-)

Most már van rajtam egy jóleső izgulás :-)

6 megjegyzés:

Unknown 2013. március 31. 15:22  

Helló :)

Unknown 2013. március 31. 15:22  
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Rita 2013. március 31. 15:25  

na, na?

Rita 2013. március 31. 15:25  

sikerüüüült :D

kretty 2013. április 4. 8:27  

Mikor mesz a Sztardokihoz? Tartod a laktozmentes dietat?

kretty 2013. április 4. 8:28  

Vagy erre nem kell????

Megjegyzés küldése

Magamról

Saját fotó
Ha megvan a Cél, az Út is meglesz hozzá. Amint megértetted, hogy a kudarc mindössze egy kitérő, már a siker útján vagy.

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.